ماشین آلات صنایع غذایی GEA

“GEA Group AG (Gesellschaft für Entstaubungsanlagen)” یک شرکت آلمانی است که بیشتر در بخش مواد غذایی و نوشیدنی فعال است و دفتر مرکزی آن در دوسلدورف، آلمان قرار دارد. این شرکت در فهرست MDAX آلمان قرار دارد

جد GEA امروزی Metallgesellschaft AG (MG) بود که به عنوان یک شرکت بازرگانی فلز در سال 1881 توسط ویلهلم مرتون به همراه لئو الینگر (متولد 21 نوامبر 1852 در فرانکفورت آم ماین، متوفی 16 ژوئیه) در فرانکفورت آم ماین در سال 1881 تأسیس شد. 1916، آنجا).

تاریخچه

بین سال‌های 1881 تا 1914، MG قبلاً در تمام قاره‌ها نمایندگی داشت و در معادن و کارخانه‌های متالورژی سرمایه‌گذاری می‌کرد. به دلیل جنگ جهانی اول، بخش زیادی از سرمایه گذاری های خارجی را از دست داد و تجارت مواد شیمیایی را آغاز کرد. در سال 1920، Gesellschaft für Entstaubungsanlagen (GEA) توسط اتو هاپل برای تولید تجهیزات گرد و غبار تاسیس شد.

دوره ی نازی

زمانی که نازی‌ها در سال 1933 در آلمان به قدرت رسیدند، آلفرد و ریچارد مرتون به دلیل ریشه یهودی‌شان توسط ناسیونال سوسیالیست‌ها از تمامی مناصب دولتی اخراج شدند. آلفرد در سال 1934 به ایالات متحده مهاجرت کرد و ریچارد در اردوگاه کار اجباری بوخنوالد در جریان قتل عام نوامبر در سال 1938 زندانی شد. دارایی خصوصی وی مصادره شد و او توانست در سال 1939 با خانواده اش به لندن فرار کند. بخشی از روند آریایی شدن، رایش آلمان یک کمیسر ایالتی را به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت منصوب کرد که برای اقتصاد جنگ مهم بود.

 

در سال 1946، Metallgesellschaft در تاسیس Frankfurter Trümmervertungsgesellschaft (شرکت بهره برداری از قلوه سنگ های فرانکفورت)، که در سراسر آلمان و جهان مورد توجه قرار گرفت، شرکت کرد. از سال 1949 تا 1960، کارخانه فرآوری آوار این شرکت در فرانکفورت-بورنهایم، مصالح ساختمانی را برای بازسازی حدود 100000 ساختمانی که در حملات هوایی به فرانکفورت ویران شده بودند، تولید کرد.

 

در سال 1947، گزارش OMGUS[ مشخص کرد که Metallgesellschaft از اقتصاد جنگ بهره مند نیست. بازپرس مسئول ایالات متحده همچنین تأکید کرد که این شرکت نه کارگران اردوگاه کار اجباری را استخدام می کند و نه به طور خاص در ماشین جنگی شرکت داشته است. تاسیسات تولیدی این شرکت در طول جنگ جهانی دوم از بمباران در امان نبودند، اما توانستند به زودی پس از پایان جنگ، فعالیت خود را از سر بگیرند. با این حال، از دست دادن مناطق شرقی به این معنی بود که این شرکت بازار مهم مواد خام را از دست داد.

 

پس از جنگ

ریچارد مرتون در سال 1948 از تبعید به فرانکفورت بازگشت و به عضویت هیئت نظارت شرکت درآمد. به دلیل جنگ جهانی دوم، تأسیسات تولید MG و GEA متحمل تخریب گسترده ای شدند. چند هفته پس از پایان جنگ، تولید دوباره با حدود 70 کارمند در یک ساختمان کوچک و سالم شروع شد. در آن زمان، بسیاری از معاملات تجاری – از جمله حقوق – معاملات مبادله ای بود. در حالی که کار بازسازی در سال های بعد پیشرفت کرد، شرکت بار دیگر ضربه سختی خورد. روز بعد از کریسمس در سال 1948، موسس GEA، اتو هاپل درگذشت. بیوه او، الیزابت هاپل، درست یازده ماه قبل، مدیریت شرکت را بر عهده گرفت. در اواخر دهه 1940 و اوایل دهه 1950، بازسازی نیروگاه ها به GEA کمک کرد تا به مسیر خود بازگردد.

 

پس از بازسازی ها، نوآوری های متعدد آینده این شرکت را تضمین کرد. در سال 1989، GEA عمومی شد و عصر گسترش و جهانی شدن آغاز شد. 1991-1995 GEA چندین خرید از جمله Grasso، Niro، Westfalia Separator و Tuchenhagen را اجرا کرد. MG همچنین با خرید Dynamit Nobel AG تصمیمی کلیدی گرفت که منجر به ورود به صنایع شیمیایی شد.

 

شوک قیمت نفت در سال 1990 باعث زیان کسب و کار نفت در ایالات متحده شد که MG را وارد بحران کرد

MG با یک هم‌سویی اساسی پاسخ داد که نشان‌دهنده گذار به یک گروه فناوری تمرکز نوآور است. تجدید ساختار مستلزم واگذاری حدود 300 شرکت گروه و تمرکز بر روی مواد شیمیایی و مهندسی بود.

 

در سال 1999، Metallgesellschaft GEA AG را تصاحب کرد و در سال 2000 به mg technologys ag تغییر نام داد. در سال 2003، شرکت سازماندهی مجدد استراتژیک دیگری را انجام داد تا در ماشین آلات با هدف ویژه با تمرکز بر مهندسی فرآیند، اجزاء و مهندسی کارخانه تخصص یابد.

 

سال 2005 دوباره تغییرات مهمی را در قالب فروش واحد تجاری Dynamit Nobel Plastics و تغییر نام شرکت به GEA Group Aktiengesellschaft ایجاد کرد. سازماندهی مجدد به همین جا ختم نشد. در سال 2015، پروژه “OneGEA” معرفی شد که یک ساختار گروهی یکپارچه جدید را با دو حوزه تجاری اصلی به عنوان “تجهیزات” و “راه حل ها” و همچنین یک سازمان یکپارچه کشوری اجرا کرد. مجموعه فناوری با خرید CMT، Comas و Hilge گسترش یافت.

 

GEA یکی از اعضای “صلاحیت آبی”، ابتکار انجمن مهندسی آلمان (VDMA) است.

دیدگاهتان را بنویسید